Selasa, 21 Disember 2010

MENCARI TEMPLATE YANG RINGAN

Alhamdulillah akhirnya dapat juga aku mencari template yang sesuai untuk blog sendiri.Bukan apa,selalu je aku terbaca para ulama blog berkata template juga faktor utama peningkatan trafik.Aku bukan kisah sangat pun pasal trafik ni yang penting bg aku, ada medium untuk meluahkan perasaan aku sendiri.Lantak lah ada orang minat baca ke tak.tetapi kepada yang senyap2 menbaca blog aku nie amat sangat aku hargai.Nanti aku kan ziarah ke blog korang plak insyaallah.Nie entah ke berapa puluh kali aku test template.Yang sebelum nie agak berat.Hehe aku mulai percaya template berat memang susah orang nak baca sebab.......
malas nak tunggu.Malah aku sendiri menyampah gara2 duk tunggu loading.Hampir2 aku berputus asa untuk terus berblog.Sekarang saksikan wajah baru blog ku yang PM tak sudi untuk lancarkan ni huhu..Ada perubahan tak ?? Takkan takde kot.
Sekarang aku nak cuba berkongsi pengalaman bukan mengajar nie sebab aku bukan layak mahupun terrer pun nak mengajar.Nanti ilmu salah cam puak syiah plak info .Sekadar berkongsi.OK kenkawan camni nak pilih...

  • Jika masa kenkawan buka laman ( bukan sign in ) tu mengambil masa lebih dari 30 second untuk full loading itu tandanya template kenkawan memang berat.Tetapi ada faktor tersirat gak yang belum dikupas mana2 wali blog sebelum ni yaitu kelajuan internet kenkawan sendiri..Camana nak troubleshoot nie ?? try je kenkawan buka blog kenkawang kenkawan ( leh paham tak..)sekadar contoh dan tengok berat ke ringan.Kalu blog wali ataupun ulamak blog punya pun slow macam cipan   ( esh lama dah tak dengar kabar pasal cipan..da pupus ke ) tu tandanya berukband kenkawan punya hal .begitu juga dengan speed tetamu kenkawan juga mempengaruhinya.So berbangga lah dengan template korang dan jangan mudah mencop blog orang lain berat dan membosankan untuk menunggu.
  • Sekarang dah confirm memang berat templete kenkawan bukan pasal BB.cuba kenkawan removed kan mana2 widgets yang beciri blinking dan saiz yang agak besar.Eh mana bley nanti yang tersayang marah plak sebab di suka kelip2 mcm kedai tomyam ni info.Jangan plak kenkawan removed iklan plak nanti tak masyuukk.
  • Secara keseluruhannya,template yang kita pilih biarlah bersesuaian dengan isi blog kenkawan.Samada blogshop mahupun tempat kenkawan mgomel sendirian haruslah cocok.Pilihlah kaler yang redup dan bukannya yang menyakitkan mata macam tgk lampu L.E.D.Jangan kenkawan ketepikan peminat kenkawan yang sudi membaca blog kenkawan tu.Jadi biar lah mesra pembaca..Kena amik kira gak !!
  • Faktor mesra SEO dapat mendapat tempat dalam enjin carian ( depend pada entry yang menarik utk search gak ) dan loading yang cepat ( ringan beb !! )
Hehe camana kenkawan ?? dapat idea tak..ni ada beberapa laman free utk kenkawan cari template

1 ulasan:

sweetheart berkata...

waah cantiknyer.. speed baik punyer.. caya la kat abang.. keep up ur good work ever!

Follow me !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...